CharlottenLöken

Tisdag 1/5 - 10

Publicerad 2010-06-01 14:32:29 i

Tjaba, då var det Tisdá! Och som lovat, så gick jag till skolan som lolita! Det var kul, alla lärare reagerade väldigt positivt, och jag fick inga taskiga kommentarer (en taskí blick eller två, men det är sånt jag får tåla). Men sen kom lunchen! Och det blev hamburgare! Och jag vet vad ni tänker, "ta inte dressing då, dumma flicka!" men har ni någonsin försökt äta en skolburgare utan dressing!? Det är äckligt nog med dressingen! Så jag tog dressing (dumdumdum) och tog mod till mig. Ingen dressing på kläderna!!! Jag klarade mig! Bästa hamburg-ätarn eller what!? Jag high-fivade min kompis Sosso, så bra gick det!
Och nej, jag har inte glömt, jag har en bild på outfiten.  Varsågoda:

Outfit 1/5 - 10
Headress: Svart hårdbands rosett från In The Starlight, som nu sorgligt nog ska stänga ner T.T
Accessoarer: Pärlarmband från Lindex
Blus: Rosa spetsblus från Anna House
Kjol: Svart/Vit volangkjol med polkadottprint från Anna House
Underkjol: Vit underkjol från In The Starlight
Mammelucker: Vita Bloomers med svart spets från In the Starlight
Strumpor: Vita strumpor med Rosa Rosprint från Metamorphose
Skor: Svarta läderskor med liten klack, och liten läderrosett och vit kant från Anna House

Jag är inte säker på stilen, det skulle kunna vara Sweet Lolita, som jag valigtvis klär mig i, men det skulle också kunna vara BitterSweet... Om nån vet svaret, lämna gärna en kommentar!


Tja, jag är Eli, en 13 årig blek tjej som kämpar mot titeln "Respektabel Lolita". Följ gärna min resa mot denna titel, och lär dig lite mer om dom olika japanska stilarna och speciellt stilen lolita på vägen. Vill du istället läsa om mitt vanliga liv gå till bloggen:
omjagvarenfisk.blogg.se

Kommentarer

Postat av: Anneli

Publicerad 2010-06-01 16:10:33

Bittersweet Lolita? Hur många olika sorters Lolita finns det? Har alla varsin stil?

Bravo för att du klarade hamburgare-med-dressing utmaningen! :-)

Postat av: the crazy irish

Publicerad 2010-07-09 11:14:24

AWWWW u rock dude, uber kavaj!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela