CharlottenLöken

Serier

Publicerad 2011-07-05 20:43:00 i

Hejhej!

Jag har varit helt sysslolös dom senaste dagarna, och jag tror inte ni är så vidare värst pigga på ett inlägg om "Min spännande dag då jag aldrig gick upp ur sängen". Men, jag vill kunna uppdatera så ofta som möjligt, så därför får ni lite av ett randomness-inlägg.
Dagens Topic: Internet Comics.
Ja, jag tänker faktiskt vara så nördig.

När jag först började läsa serier över internet så läste jag mest manga på hemsidan Onemanga (delvis för att jag var lite för snål för att köpa dom faktiska böckerna och jag orkade inte heller vänta på att dom skulle komma ut) men den här hemsidan stängdes ner för ett tag sen, och jag är inte säker på om hemsidan är uppe igen (den är ju där, men den funkar inte för mig).

Efter detta slutade jag läsa serier över internet, och dessutom gjorde jag serious cutbacks inom mitt läsande av serier rent allmänt. Jag hade/har inte råd att köpa en massa mangaböcker, så istället började jag endast köpa böckerna av serier jag verkligen gillade. (Detta har lett till att jag har en väldans massa ofärdiga seriesamlingar som jag försöker få sålt nu) Som det är nu har jag alla böcker (som kommit ut) av Ouran High School-mangan, Dom tre första böckerna i mangan Absolut Boyfriend och första mangaboken i Black Butler.

Nu har jag åter igen börjat läsa serier på internet och jag tänkte jag skulle tipsa er lite, så här är mina favoriter:
Scandinavia and the world - Det som började allt. Det är en massa roliga seriestrips där tecknaren har personifierat steroetyperna av alla länder, med skandinavien som huvudrollen. Och innan någon frågar, Nej det är inte som Hetalia.
Bittersweet Candy Bowl - Som en serie om tonåringar och allt som det innebär, bortsett från att karaktärerna är katter.
Wayward Sons - Svår att beskriva. I ett annat universum har det just varit intergalaktiskt krig, men när den förrådande Kronos och hans kumpaner äntligen blir tillfångatagna och ska stängas in i ett fängelse (som igentligen är ett separat universum) går någonting fel. Både Kronos, och dom som ville stänga in honom, transporteras till det separata universumet, nämligen vårt.
Out There - En serie om Miriam, en ung flicka med dåliga vanor, och hur hennes liv går. Intressantare än det låter.
Girls Only - En serie om Myke, och hur det går när han byter till en ultrafeministskola (Är du emot homosexuella är det här inget för dig)

Också, några jättebra hemsidor för serier på nätet är:
Keenspot.com och SmackJeeves.com

Så, det är allt jag kan komma på just nu. Nu vill jag inte att ni ska gå omkring och tro att serier är det enda jag läser. Jag har t.ex. åtminstone en bok från varje Brontë-syster, hela Harry Potter-serien (duh) flera Haruki Murakami böcker, inte så många Terry Pratchett böcker som jag skulle vilja ha och några gamla fina historier som "Det susar i säven" och "The original tales of Winnie The Pooh".

Ok, jag fattar om du inte pallade med det här inlägget, men det var väl bättre än inget? Dessutom är väl majoriteten av dom som läser den här bloggen lika nördiga som jag (tror jag?) så då borde ni ju nästan gilla det här inlägget!

Ta~ta för now



Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela